7Layers |

7LAYERS IS AUTHORIZED FOR “KDDI LTE DEVICE TESTING”

17. Dec. 2013, Yokohama, Japan: 7Layers, a global group of engineering & test centers for the wireless industry, has been authorized by KDDI, a growing international communications carrier with a proven track record in Japan to test and certify LTE devices for the KDDI network.

Under the new scheme, KDDI has authorized 7Layers as “KDDI Authorized Testing Laboratory”, because it ideally satisfies the KDDI LTE device testing requirements, and can perform testing based on the scopes of its accreditations.

The 7Layers laboratory in Beijing (P.R. China), supported by the 7Layers location in Yokohama (Japan), has become a KDDI Authorized Testing Laboratory.

Manufacturers can consign the testing to a KDDI Authorized Testing Laboratory, such as 7Layers. “This scheme is ideally suited to support the timely release of new LTE devices”, explains Tadatsune Takei (CEO at 7Layers Japan). “7Layers regards the scheme of KDDI as a very valuable approach. It combines both the interest of the consumers, who want to be equipped with top quality LTE mobile – or smartphones, with the interest of manufacturers, who intend to bring their mobile devices to market as efficiently as possible.”

7Layers has long years of experience in wireless and LTE testing and an outstanding test lab network, especially in Asia. The LTE testing scheme of KDDI, which became effective on November 11, 2013, will help ensure a consistent roll-out of new, reliable LTE devices into the KDDI network.

About 7Layers

7Layers, an international group of engineering & test centers, supports industries employing wireless technologies such as LTE, GSM, GPRS, EDGE, CDMA, WiFi, GPS, TETRA, W-CDMA, Bluetooth®…. End product manufacturers, component manufacturers, network operators and technology associations benefit from working with 7Layers. 7Layers runs accredited Test Houses in the USA, Germany, China, Korea and Japan offering conformance and interoperability testing, certification and global type approval. The 7Layers’ Systems House offers product development and integration support, development of test specifications and test cases, as well as InterLab test solutions and test management systems. The 7Layers’ Software House provides the InterLab Software System, for the systematic verification & validation of complex high-tech products. 7Layers belongs to the Bureau Veritas Group, a global leader in testing, inspection and certification, serving a large variety of industries. More information at www.7Layers.com. PR contact for 7Layers: Brigitte.Lewis@7layers.com

Für den Inhalt der Pressemitteilung ist der Einsteller, Brigitte Lewis, verantwortlich.

Pressemitteilungstext: 373 Wörter, 2586 Zeichen. Als Spam melden

Unternehmensprofil: 7Layers

7layers ist ein internationaler Anbieter von Ingenieurs-Dienstleistungen sowie Test- und Zertifizierungsdienstleistungen für die wachsenden Zahl von Anbietern, die Ihre Produkte durch die Integration von Funktechnologien fit machen für eine erfolgreiche Zukunft im Internet der Dinge.

7Layers unterstützt die Entwicklung und Überprüfung von Produkten mit integrierten drahtlosen Technologien, wie WLAN, NFC, RFID, Bluetooth® , ZigBee und anderen Short Range Technologien, sowie LTE, UMTS, GSM, GPRS, Tetra etc. Unsere akkreditierten Labore führen EMV, Funk-EMV, Antennen- sowie Konformitäts- und Interoperabilitätsprüfungen durch.

Darüber hinaus beraten wir bei der Einführung von Applikationen und automatisierten Services im Bereich mobile Gesundheit, Smart Home, Car2X Kommunikation etc. Nach eingängiger Analyse entwickeln wir die notwendigen Spezifikationen und Testanforderungen, so dass smarte Services reibungslos und zur Zufriedenheit Ihrer Kunden funktionieren.

7layers hat Niederlassungen in Deutschland, Ratingen/ USA, Irvine, Sunnyvale/ S.Korea, Seoul/ China, Beijing, Shenzhen, Japan, Yokohama.

Weitere Pressemitteilungen von 7Layers lesen:

7Layers | 15.09.2014

Mirrorlink Car Connectivity Apps – getestet und zertifiziert durch 7Layers

Seit mehreren Jahren vermarktet 7Layers erfolgreich die mit dem MirrorLink Device Certification Program verbundenen Test Services. Basierend auf dieser zusätzlichen Zulassung des Car Connectivity Consortiums, ist 7Layers nun das erste und zurzeit no...