we.CONECT Global Leaders GmbH |

Tackling the pressing energy tasks - the leading event on energy and resource efficient production comes back in 2016 for the fifth time in Berlin

0 Bewertungen (Durchschnitt: 0)

More than 100 experts and decision makers from energy intensive industries will gather in March 2016 for Europe’s leading networking event on energy and resource efficient production. Participants gain valuable insights regarding resource-and energy efficiency as well as the development of sustainable technical and management solutions.

BERLIN, July 17, 2015

The preparations for the fifth ener.CON Europe 2016 are in full swing. The ener.CON Europe is the leading event focusing on energy and resource efficiency. On March 17-18, 2016 more than 100 energy professionals, resource experts and opinion leaders from global acting companies will have the opportunity for intensive networking and discussions in interactive sessions about their latest develop-ments and experiences. On the first evening of the conference the ener.CON award ceremony will take place for the third time. http://energyefficiencyeurope.com

Energy intensive industries are facing old and new challenges. Energy is getting more and more expensive and environmental legislation enforces new production processes. The industry has to adapt to this new situation and develop sustainable technical and management solutions to face these challenges. The ener.CON Europe 2016 offers an inspiring combination of keynotes and moderated, interactive discussions rounds and networking sessions. Leaders from global acting companies will share their experiences in best practice studies that led to innovative approaches to save energy, co2 and other resources. http://energyefficiencyeurope.com/en/agenda

On the first conference day the top energy and resource efficiency proejcts will be rewarded during the third ener.CON Europe award ceremony. An expert jury evaluates all projects according to the criteria innovation, simplicity, achievement, maturity, cost effectiveness, sustainability and reputation. As in past years, the winner’s prize will be donated to a charity project. http://energyefficiencyeurope.com/en/award

The primarily represented industries of the ener.CON Europe are: Chemicals, Automotive, Pharmaceuticals/Biotechnology, Food & Beverage, Electrical & Electronics, Steel & Metal and Consulting/Services. The top-class participants of the event are coming from Germany, Switzerland, Benelux, Scandinavian Countries, USA, Hungary, Italy and other countries: http://energyefficiencyeurope.com/en/who-will-attend/

The majority of European consultancies and tool providers will be present to give solutions and strategies concerning energy efficiency, CO2 reduction and sustainable technologies. http://energyefficiencyeurope.com/en/partner

The ener.CON Europe 2016 covers the following spectrum of topics: Implementation of sustainable strategies to reduce energy usage, Organisation of an energy efficiency production in a global acting company, Creating new business models, Carbon Footprint and CO2 reduction, Energy Audits, Energy Monitoring, Energy Measurements and Resource Efficiency. http://energyefficiencyeurope.com/en/agenda

Contact Details:

Josefin Fügener

we.CONECT Global Leaders GmbH

josefin.fuegener@we-conect.com

Für den Inhalt der Pressemitteilung ist der Einsteller, Samira Niemann (Tel.: +49 (0)30 52 10 70 3 0), verantwortlich.

Keywords: energy and resource efficient production, development, event, networking, session, management, Chemicals, Automotive, Pharmaceuticals/Biotechnology, Food & Beverage, Electrical & Electronics, Steel & Metal, Consulting/Services

Pressemitteilungstext: 413 Wörter, 3818 Zeichen. Als Spam melden

Unternehmensprofil: we.CONECT Global Leaders GmbH

we.CONECT Global Leaders ist ein internationaler Anbieter von Netzwerkplattformen für Führungskräfte.

Im Mittelpunkt von allem was wir tun, steht ein grundlegendes Vertrauen in die Kraft und die Fähigkeiten der Menschen, mit denen wir zusammenarbeiten.

Wir kümmern uns um unsere Kunden, unsere Partner und unsere Mitarbeiter. Das ist unser Antrieb und wesentlicher Bestandteil unserer Arbeit. Wir investieren unsere Zeit, unser Wissen und unsere Kraft voll und ganz in die Entwicklung unserer Produkte. Diese Philosophie setzt ein Klima voraus, in dem Ideen und Menschen mit ihren Aufgaben wachsen können, in dem offenes Denken und Partizipation gefördert werden und in dem frische, innovative Ansätze und neue Gesichter jederzeit willkommen sind.

Bei we.CONECT stehen die Menschen und der intensive Informationsaustausch an erster Stelle. Zählen wir das Know-how unserer Mitarbeiter in den Bereichen Research, Marketing und Organisation zusammen, stehen hinter we.CONECT mehr als 40 Jahre Erfahrung. Wir glauben, dass es keinen Ersatz für persönliches Kennenlernen, den Austausch von Ideen und Best Practices gibt. Wir setzen deshalb bei unseren Formaten auf Interaktion und helfen so unseren Kunden, ihre individuellen Ziele zu erreichen. we.CONECT veranstaltet mehr als 30 einzigartige Netzwerkplattformen pro Jahr, mit dem Fokus auf Best Practices von Weltmarktführern.

Wir messen uns an hohen Standards bei der Entwicklung unserer Produkte, sprechen mit renommierten Managern und Führungskräften und schaffen einzigartige Live Events.

Weitere Pressemitteilungen von we.CONECT Global Leaders GmbH lesen:

we.CONECT Global Leaders GmbH | 07.12.2015

conect’in – SUCHEN. FINDEN. MATCHEN. LEADS.

Wir stellen vor: conect‘in – die Business Matchmaking Community von we.CONECT   Mit der neuen Online Matching Plattform für Führungskräfte und Manager finden Sie schnell und einfach die besten Gesprächspartner für Benchmarking und einen Erf...
we.conect Global Leaders GmbH | 20.10.2015

Delivery of Things World 2015 - Business Partner

April 25-26, 2016 | Maritim proArte Hotel Berlin, Germany www.deliveryofthingsworld.com Delivery of Things World is the industry event for international C-level executives and directors from across all sectors that are affected by the need to turn th...