PureLink GmbH |

Serial Winner with new Functions

Solstice 3.0. Wireless Visual Collaboration System Awarded Info Comm Best of Show from Two Top Industry Publications

It is not easy to impress the experts on InfoComm, the largest professional audio / video  technology and systems integration event in North America. The Mersive team, took home two Best of Show awards for Solstice 3.0 with Multi-Room from top industry publications AV Technology and Installation Magazine.

Absolutely deserved: As in-room solution, Solstice Wireless Collaboration System has been exciting experts and users with its unique features. With Solstice, any number of users co-operate from computers, smartphones, or tablets by streaming content on any available display. No cables or converters are required to make conference participants share, connect and control any information simultaneously working from different locations.

The new 3.0 version of Solstice introduces Multi-Room, a breakthrough capability which enables teams to leverage content conferencing across multiple locations and geographies, while maintaining the same intuitive user experience as Solstice in-room.

One of the most exciting features of Solstice 3.0 with Multi-Room is how it works with existing audio/video/web conferencing solutions. Solstice Multi-Room is designed to be used in conjunction with existing conferencing solutions to supplement their support for voice and video with Solstice's support for multi-threaded content.

Additional functions including a FAQ-Service for learning how to make most oft Solstice’s new features complement this innovative solution.  Solstice 3.0 is currently in beta with general availability scheduled for late July 2017.

German PureLink GmbH is exclusive distributor. For additional information about Solstice in-room and multi-room solutions visit www.purelink.de or buy on  www.oneav.eu.

Web: http://www.purelinkde

Für den Inhalt der Pressemitteilung ist der Einsteller, Barbara Tsihlis (Tel.: 0049 5971 800 299 25), verantwortlich.

Pressemitteilungstext: 207 Wörter, 1871 Zeichen. Als Spam melden

Unternehmensprofil: PureLink GmbH

Die PureLink GmbH entwickelt, produziert und vertreibt Produkte für professionelle Präsentations- und Medientechnik.

Seit 2006 gehört das Unternehmen zu den Branchenführern für digitale Verbindungs-Lösungen wie z.B. HDMI Kabel und Adapter, Wireless HD oder optische Glasfaserprodukte.

Als Hersteller und Distributor ist PureLink Partner von Groß- und Versandhändlern, Industrieunternehmen, Installateuren und Elektronikfachmärkten. Das Produktportfolio reicht von Consumer Equipment bis zur individuell konfektionierten Kundenlösungen. Das umfangreiche Eigenmarken-Sortiment ergänzen Produkte führender internationaler Marken.

Aktuell 25 Mitarbeiter betreuen Kunden weltweit. Hauptsitz des Unternehmens ist das Distributions- und Logistikzentrum im nordrhein-westfälischen Rheine.

Weitere Pressemitteilungen von PureLink GmbH lesen:

PureLink GmbH | 14.08.2017

Nutzen Sie Ihren Fernseher anders

Aus einem einzigen Befehlswort bestehende Makro-Sequenzen sorgen ganz einfach für absoluten Komfort, den andere Marken als One-Box Solution nicht anbieten. Installationsseitig bietet die neue Fernverwaltungs-Plattform eine bessere Echtzeit-Funktiona...
PureLink GmbH | 19.07.2017

Trend BYOD- Datensicherheit bei Nutzung privater Geräte am Arbeitsplatz

Einer der wichtigsten digitalen Trends in der Arbeitswelt ist BYOD - Bring Your Own Device.Der ditigale Arbeitsplatz ist weder an einen Ort noch an bestimmte Geräte gebunden. Kollaboration ist von jedem beliebigen Smartphone, Tablet oder PC aus mög...
PureLink GmbH | 04.07.2017

Seriensieger mit neuen Funktionen

Absolut verdient: Bisher begeisterte das Solstice Wireless Collaboration System als In-Room Variante mit seinen Möglichkeiten der simultanen, virtuellen Zusammenarbeit.   Die Software ermöglicht einer unbegrenzten Anzahl von Benutzern gleichzeitig...