BlueSky Energy GmbH |

Unique collaboration behind new application for electrical energy storage

Uppsala Municipality in collaboration with the Foundation for Corporation between the Universities, Businesses and Public Sector in Uppsala (STUNS) and BlueSky Energy have developed a new application for electrical energy storage. A new battery utilizing saltwater and other 100% recyclable materials instead of lithium is being used to store electricity from photovoltaic cells. This technology is being applied at the solar installation of the newly build Tiunda school.

“Uppsala Municipality has become a test bed for new technologies thus creating new knowledge and expertise which can be spread. In Uppsala, there is a unique collaboration between the public sector, private sector and universities which allows these kind of exciting new energy solutions to take root,” says Marlene Burwick (Social Democratic Party), Municipal Chairman for the Board of Directors and Commissioner of STUNS Board.

The new saltwater battery application at Tiunda school is a result of a collaboration between Uppsala Municipality, STUNS and BlueSky Energy of Austria.

For more information please contact:
Maria Gardfjell (MP),
Commissioner responsible for Environmental and Climate Issues
maria.gardfjell@uppsala.se

Marlene Burwick (S), Municipal Chairman for the Board of Directors and Commissioner of STUNS Board Tel: +46 018 727 13 34
marlene.burwick@uppsala.se

Ulrika Borg, press representative

from left to right:

Fredrik Björklund (STUNS Energi)

Hansjörg Weisskopf (CEO BlueSky Energy)

Maria Gardfjell (head commissioner of Uppsala)

Marie Utter (political secretary (Environmental Party)  Uppsala Municipality)

Für den Inhalt der Pressemitteilung ist der Einsteller, Brigitte Ritzer (Tel.: 072001018860), verantwortlich.

Keywords: Salzwasser Stromspeicher, Uppsala, Tiunda Skolan, GREENROCK, BlueSky Energy

Pressemitteilungstext: 194 Wörter, 1915 Zeichen. Pressemitteilung reklamieren

Unternehmensprofil: BlueSky Energy GmbH

BlueSky Energy ist der Stromspeicher Spezialist. Mit GREENROCK - der Salzwasser Stromspeicher - bietet BlueSky Energy die sicherste und umweltfreundlichste Speicherlösung. GREENROCK basiert auf Salzwasserelektrolyt und ist eine anschlussfertige Gesamtlösung. Die Zelle ist nicht brennbar, nicht explosiv, ungiftig und absolut wartungsfrei. Überall dort, wo Menschen und Tiere leben, ist Sicherheit ein großes Thema. Private Hausbesitzer, Firmen, Schulen und landwirtschaftliche Betrieben wollen kein Brand- oder Explosionsrisiko eingehen. Tausende Installationen sind weltweit bereits seit Jahren erfolgreich im Einsatz. Das intelligentes GREENROCK Energiemanagementsystem hilft Ihnen, Ihren Eigenverbrauch weiter zu verbessern.

Weitere Pressemitteilungen von BlueSky Energy GmbH lesen:

BlueSky Energy GmbH | 10.12.2018

BlueSky Energy stärkt sein Deutschland-Geschäft

Vöcklamarkt, 10.12.2018. BlueSky Energy baut sein Vertriebs- und Partnernetzwerk in Deutschland im kommenden Jahr aus. Dazu verdreifacht der österreichische Energiespeicherhersteller die Zahl der für den deutschen Markt zuständigen Vertriebsmitar...